2009-10-12

Nu är mormors.....

samvete riktigt svart! ''kråkan'' är sjuk , troligtvis av mina baciller. Min dotter fick hämta honom på dagis idag. Febrig och eländig. Dumma dumma dumma mormor som inte kan hålla sig hemma fast hon själv va sjuk!!!!!! Dessutom är jag inte riktigt fräsch än, så det tar sin tid.

Har hunnit jobba en dag , på sjukhuset alltså, full rulle som vanligt. Kul att träffa mina goa arbetskompisar igen i allafall.
Jag jobbar på en sån avd. som bara kostar pengar inte ger några, vilket innebär att vi ALLTID gör av med för mycket, men hallå? vi kan inte stoppa patienterna i dörren och säga att vi inte får göra av med mer !! Är nån sjuk så är dom , det förstår alla med sunt förnuft (utom våra politiker) Det är tråkigt men sant.

Nu går dagarna med stormsteg fram mot vår resa, Jag längtar efter att få rå om mina stora barn lite, det är så sällan vi hinner ses ordentligt.
Fast efter en vecka skulle jag tro att vi är ganska nöjda ett tag. Hoppas att solen skiner hela veckan ! och att vi får äta god mat och dricka gott vin och bada och ................
Umgås helt enkelt !

Oj glömde! har FÅTT HEM BILEN , fin serru. Riktigt RÖD , spinner som en katt, helt enkelt skitfin. Kan ? gå riktigt fort ( min man har säkert testat ) Bra bra nu kan vi åka ordentligt till Arlanda.
Nog.....

1 kommentar:

  1. Tack Maggan =) ja man gör så gott man kan, jag lärde mej på IVA att "även i sorgen så behöver man äta". tack för gratulationerna kramen och KÖR försiktigt :)

    SvaraRadera