2009-07-30

Jobbet

Ja så var denna dag äntligen till ända. Jag önskar att ni som inte ger sjukvården mer resurser skulle vara med oss när patienter får vänta hela dygn ibland på att bli opererade!! För att det inte finns folk!! Ändå är de allra flesta så otroligt tacksamma när dom äntligen blir behandlade.
Jag jobbar nämligen på en avdelning som bara gör av med pengar inte får in några.
Ändå så gillar jag mitt jobb för patienterna ger så otroligt mycket.
Igår t.ex fick jag en teckning per post från en liten kille, det värmer länge kan jag säga.
Eller att få en kram av en äldre dam eller herre som inte har ont längre.
Det är sånt som gör att jag fortsätter, naturligtvis oxå alla mina roliga arbetskamrater, jag älskar inte alla men alla älskar inte mig heller. Nog för idag

1 kommentar:

  1. mamman min du gör tok med etiketter och rubriker. Ska hjälpa din nån dag. =) Puss

    SvaraRadera