2009-08-09

allt och inget

Sitter ute under parasollet och hör regnet ploppa, ganska mysigt faktiskt. Resten av familjen är på golfis för sonen tävlar(igen) så här hemma är det bara jag och katten. Har planterat om lite ute och såg samtidigt att mina krukor ute är ett sorgligt kapitel, men men.
I går efter jobbet åkte jag till min systerdotter Mathilda som konfirmerat sig, där blev det både mat och tårta, mums! Där var oxå min älskade dotter och hennes lilla gokråka. Jag får ju som ni förstår ta vara på alla ''pusstillfällen''.
Idag har jag äntligen tagit tag i gardinerna till firman, så dom kommer upp nån gång! Inte färdig men en bra bit på väg.

Detta är livskvalitet tycker jag, jag har fåglar på torkvindan som kvittrar, ekorre som springer över gården, ån som brusar lite lätt bredvid, behöver bara gå rakt över gräsmattan för att hitta blåbär! det är skönt att bara vara själv i bland och låta tankarna flyga fritt.
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar